Had ik maar eerder over brandveiligheid gehoord, dan was mij heel veel ellende bespaard gebleven. Iets waar ik eigenlijk altijd al bang voor ben geweest is brand. Als klein kind was ik altijd bang voor brand, een open haard of een vuurkorf in de tuin was voor mij al een shock. Waarom weet ik niet, ik had nog nooit iets ernstigs meegemaakt. Ik was altijd zeer oplettend als ik aan het koken was, en ook met kaarsen in huis was ik erg voorzichtig. Daarom was het voor mij dan ook een enorme shock toen ik door de politie werd gebeld dat ik met spoed naar huis moest komen, er was brand in mijn huis. Ik weet niet hoe ik naar huis ben gekomen, had een waas voor mijn ogen, maar binnen vijf minuten kwam ik in mijn straat aanrijden. Heel de straat stond vol met blauwe zwaailichten, en vol met rook. Daar stond mijn mooie huisje in lichter laaie, wat een ellende. De brandweer was met man en macht aan het blussen, helaas hebben ze niet kunnen voorkomen dat mijn huis tot de grond toe is afgebrand.  logo

We krabbelen langzaam weer op

Nu een paar maanden verder is me duidelijk geworden dat de brand bij de cv ketel is begonnen. Waarschijnlijk hebben er brandbare spullen te dicht bij de ketel gestaan zodat deze vlam hebben gevat. Dit is iets wat ik niemand toe wenst, daarom is het belangrijk om je te verdiepen in brandveiligheid. Dit had mij heel veel ellende bespaard kunnen blijven.  header-brandveiligheid